Värnamo Sängkläder använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Tryck på OK för att godkänna. Läs mer
OK
Start | Köpvillkor

Köpvillkor

Leveransvillkor

  • Din leverans skickar vi alltid så snabbt som möjligt. Många av våra varor finns i lager hos oss och kan levereras inom ett fåtal dagar medan andra varor är beställningsvaror som vi tillverkar efter beställning och som därför tar lite mer tid att producera.
  • Om vi inte kan leverera inom avtalad tid blir du utan dröjsmål informerad om anledningen till förseningen och upplyst om en ny leveranstidpunkt. Du har då rätt att höva köpet utan kostnad.
  • Vid beställning av varor med olika leveranstider levererar vi dessa till dig vid ett tillfälle om skillnaden i leveranstid inte överstiger 4 veckor. I annat fall står vi för kostnaden för en delleverans.
  • Din beställning skickas med PostNord Mypack och hamnar hos utlämningsstället som ligger närmast din leveransadress.
  • Order överstigande 1 000 kr levereras fraktfritt inom Sverige. Vid order under 1 000 kr debiteras en fraktkostnad om 39 kr.
  • Outlösta paket debiteras med 300 kr för att täcka frakt, returfrakt och hantering.

Betalning

Betalning kan ske med kort eller faktura

Kortbetalning:
  • Vi samarbetar med Klarna.
  • Vi har inte tillgång till ditt kort- eller kontonummer och kan därför inte registrera eller lagra dina kortuppgifter.
  • Vid betalning fyller du i ditt kortnummer, kortets giltighetstid och CVC/CVV-kod.
  • För att handla måste du vara 18 år.
  • Pengarna reserveras från ditt konto direkt när du lägger din beställning men dras först när vi skickar din leverans. Om kortbetalningen inte godkänns kommer din beställning att annulleras.

Faktura, prova först och betala sen.
  • I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning.
  • För att handla måste du vara 18 år.
  • Vi tar inte ut någon fakturaavgift.
  • Betalningstiden är 14 dagar från leveransdatum.
  • Här finner du klarnas villkor för fakturabetalning: Villkor

Konto – när du vill dela upp betalningen.
  • Du kan välja att delbetala ditt köp i upp till 24 månader. Efter ett påskrivet delbetalningsavtal kommer första fakturan först nästkommande månad. Lägsta belopp att betala per månad är 50 kr. Läs mer om klarna konto här: Klarna konto. Fullständiga kontovillkor finns att läsa här: Villkor

Ångerrätt

  • Vid köp i vår webbutik gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan.
  • Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadd.
  • Originalemballage och emballage måste sparas och följa varan.
  • När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten som är 79 kr.
  • Tillsammans med sändningen följer en följesedel som du måste fylla i där du beskriver anledningen till varför du väljer att returnera varan.
  • Maila till retur@varnamoofsweden.se för att mottaga din returetikett. Lämna sedan in paketet hos ditt PostNord ombud.
  • När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi inom 30 dagar tillbaka det belopp du betalat för varan.
  • Har du valt att betala med faktura använder du fakturan som bifogats sändningen och betalar endast returfrakten 79 kr.
  • För att utnyttja ångerrätten vänligen meddela oss på retur@varnamoofsweden.se.
  • Vänligen notera att produkter som är beställningsvaror inte går att returnera. Dessa tillverkas på beställning.

Reklamation

  • Om en vara är skadad eller om du fått fel produkt eller antal ska varan reklameras inom skälig tid eller högst 2 veckor efter att ni har mottagit varan. Vi ber dig beskriva problemet genom att omedelbart kontakta oss via e-post, retur@varnamoofsweden.se Vi skickar dig då ett retursedelsnummer som du uppger hos PostNords utlämningsställe. En fraktetikett skrivs ut på utlämningsstället. Naturligtvis står vi för kostnaden av returfrakten. När vi godkänt reklamationen skickar vi dig snarast möjligt en ny vara utan kostnad. Har varan utgått ur vårt sortiment betalar vi in varuvärdet och ev. fraktkostnad på ditt konto.
  • Vid en eventuell reklamation betalar vi inom 30 dagar ut dina pengar.
  • Reklamation kan inte åberopas då varan bevisligen inte använts eller skötts på det sätt varan är tänkt att användas, eller vad som i dagligt tal kan beskrivas som normalt slitage.
  • Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
  • För att reklamera en vara ber vi dig att antingen skicka ett mail till retur@varnamoofsweden.se eller ringa oss. Kontaktupgifter hittar du här.

Bilder och foton

På grund av olika skärmars inställning kan återgivningen av färger skilja gentemot originalfärger.

Personuppgifter

De personuppgifter vi lagrar hanteras konfidentiellt i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning (dataskyddsförordningen GDPR).

Personuppgifter som du tillhandahåller oss

När du beställer varor ur vårt sortiment, lagras de uppgifter du registrerar, såsom namn, adressuppgifter, telefonnummer, e-postadress och dina samtycken. Vi har ingen tillgång till ditt personnummer. Det är endast Klarna som får tillgång till detta.

Som kund hos oss har du rätt att när som helst återkalla ditt lämnade samtycke och be oss att ändra eller ta bort din personliga information.

Vi har ingen möjlighet att spara några betalningsuppgifter i form av betal/kreditkortsuppgifter då betalningen sker på en extern server hos vår kortbetalningsleverantör Klarna. Läs mer om säkerheten kring kortbetalning här.